iun. 12, 2014
Posted by fabricadeplanteon iun. 12, 2014in Articole, Diverse |
0 comments
Nu demult citeam cu interes ultima carte a unui maestru britanic al brandingului, Wally Olins. Acesta a prevazut faptul ca marile corporatii isi vor indrepta eforturile spre promovarea unor produse mai prietenoase cu mediul.
Aceste afirmatii se adeveresc, iar noua campanie a Coca-Cola vine sa sustina acest trend. Gigantul fabricant de bauturi racoritoare a lansat o noua campanie publicitara, axata pe relatia deosebita dintre om si plante. Grafica este deosebita, realizata in jurul culorii Coca-Cola, cu elemente grafice creative.
Elementul vegetal care sta la baza noilor sticle de Coca-Cola este
trestia de zahar. Printr-un anumit procedeu, trestia de zahar este transformata intr-un element cheie din compozitia PET-ului (plasticul utilizat pentru sticlele de racoritoare). Pana acum, acest element era obtinut din petrol sau alti combustibili fosili.
Managementul carbonului, noua preocupare a Coca-Cola
Stiintific vorbind, toata aceasta mutare a Coca-Cola se invarte in jurul ideii de reducere a amprentei de carbon generata de reciclarea sticlelor de suc. Stim ca si pana acum PET-urile se puteau recicla usor. Problema era insa ca odata cu reciclarea acestora, era eliberata in atmosfera o anumita cantitate de CO2, provenit din petrolul utilizat la fabricarea PET-ului. In concluzie, era introdus carbon inutil in atmosfera terestra.
De cand cu noile ,,Plant Bottles", acest carbon eliberat in procesul de reciclare provine dintr-o sursa regenerabila, adica trestia de zahar. CO2-ul rezultat din reciclarea acestor sticle
reintra in circuitul natural, fiind folosit in procesul de
fotosinteza de catre culturile de trestie de zahar, care vor fi ulterior recoltate si folosite la producerea sticlelor PET prietenoase cu mediul. Si acest circuit va fi reluat de cate ori va fi nevoie.
In final, utilizarea acestor sticle realizate partial din plante are un impact pozitiv asupra
bilantului carbonului in procesul de producere industriala a sticlelor de suc.
Alexandru Mihaescu
Lasa un comentariu